Projekte
Meta-Reflexivität und Professionalität (MR)
Conceptual Systematic Review (CSR)
Schulleitungsmonitor (SLM)
Demokratie in Schule und Lehrer:innenbildung (Demo)
Orientierungswissen für Lehrpersonen der Zukunft (OWiss)
Stress- und Ressourcenmanagement im Bildungswesen: Stärkung von Achtsamkeit an Schulen (Mind)
Publikationen
Teachers as Educational Change Agents for Children’s Rights: Implications and Challenges for Meta-Reflexive Teacher Education
Opening and Extending Vocational Education – An Introduction
The Challenges of Combining Scientific and Vocational Education: The Case of a New Tertiary Dual-Study Degree in Switzerland
Opening and Extending Vocational Education
Vocational education has been opened up and extends to various directions: Higher education tends to take on vocational education models. Vice versa,...
Transformationen von Arbeit, Beruf und Bildung in internationaler Betrachtung
Der Begriff des Berufs verschränkt die unterschiedlichen Ansprüche, Zielsetzungen und Logiken zweier Welten – einer Welt der Arbeit und einer Welt der...
Transformationen von Arbeit, Beruf und Bildung in internationaler Betrachtung - Einleitung
Academia beyond excellence
Higher education draws its legitimation mainly from a self-image as an academic institution. Profound transformations within higher education since the...
Anstoss zu einer integrativen Schule: Bildungspolitik der Emigrationsorganisation «Colonie Libere Italiane»
Berufs-/Wirtschaftspädagogik und Organisationspädagogik: Intradisziplinäre Bezüge
The educational sub-disciplines of Organizational Education and Vocational Education and Training are strongly intertwined in regard to content and...
Berufsbildung und Migration: Die Erfahrungen nutzen
Die Integration in den Arbeitsmarkt ist ein zentraler Gradmesser für das Funktionieren der gegenwärtigen schweizerischen Migrationspolitik. Sie gelingt aber...
Doing It for Them: Corporatism and Apprentice Activism in Switzerland, 1880-1950
In the history of vocational education and training, apprentices seldom feature as actors. They are also rarely mentioned among those affected by economic...
Schooling for Two Futures: Italian Associations on the Education of Italian Children in Switzerland (1960-1980)
In the post-war era, millions of Southern European workers migrated north for employment. Thiseconomically driven labour-migration had strong socio-political...