zum Inhalt springen

Profil


Publikationen

Martin Bullock und Johannes Huwer

Using AR to Enhance the Learning of Chirality

Education Sciences
10.3390/educsci14111214

Lars-Jochen Thoms, Tobias Rothlin, Mitra Purandare, Frieder Loch und Johannes Huwer

ChemStrucLearn – KI-basierte Bilderkennung zur Diagnose von Schülerfehlern beim Zeichnen von Strukturformeln

Kompetenzen für den Unterricht mit und über Künstliche Intelligenz: Perspektiven, Orientierungshilfen und Praxisbeispiele für die Lehramtsausbildung in den Naturwissenschaften
10.57668/phtg-000574

Julia Albicker, Elena Yanakieva, Vanessa Knittel, Vanessa Welker, Thomas Becka, Barbara Pampel, Annette Bieniusa, Johannes Huwer und Christoph Thyssen

Nichtgenerative KI im Biologieunterricht am Beispiel von Bilderkennung zur Blattbestimmung

Kompetenzen für den Unterricht mit und über Künstliche Intelligenz: Perspektiven, Orientierungshilfen und Praxisbeispiele für die Lehramtsausbildung in den Naturwissenschaften
10.57668/phtg-000577

Johannes Huwer, Sebastian Becker-Genschow, Christoph Thyssen, Lars-Jochen Thoms, Lena von Kotzebue, Alexander Finger, Erik Kremser, Sandra Berber, Mathea Brückner, Nikolai Maurer, Till Bruckermann und Monique Meier

Kompetenzen für den Unterricht mit und über Künstliche Intelligenz in den Naturwissenschaften: DiKoLAN

Kompetenzen für den Unterricht mit und über Künstliche Intelligenz: Perspektiven, Orientierungshilfen und Praxisbeispiele für die Lehramtsausbildung in den Naturwissenschaften
10.57668/phtg-000573

Lars-Jochen Thoms und Johannes Huwer

Design Thinking zur Antizipation von Einsatzmöglichkeiten Künstlicher Intelligenz in Unterricht, Schule und Alltag

Kompetenzen für den Unterricht mit und über Künstliche Intelligenz: Perspektiven, Orientierungshilfen und Praxisbeispiele für die Lehramtsausbildung in den Naturwissenschaften
10.57668/phtg-000575

Sandra Berber, Sabrina Syskowski und Johannes Huwer

Science-Future-Lab – ein innovatives Lehr-Lern-Laborkonzept zur Integration von Zukunftstechnologien

Kompetenzen für den Unterricht mit und über Künstliche Intelligenz: Perspektiven, Orientierungshilfen und Praxisbeispiele für die Lehramtsausbildung in den Naturwissenschaften
10.57668/phtg-000576

Johannes Huwer, Sebastian Becker-Genschow, Christoph Thyssen, Lars-Jochen Thoms, Alexander Finger, Lena von Kotzebue, Erik Kremser, Monique Meier und Till Bruckermann

Kompetenzen für den Unterricht mit und über Künstliche Intelligenz: Perspektiven, Orientierungshilfen und Praxisbeispiele für die Lehramtsausbildung in den Naturwissenschaften

10.57668/phtg-000572

Martin Bullock, Johannes Huwer und Nicole Graulich

How does using an AR learning environment affect student learning of a radical substitution mechanism?

Chemistry Teacher International: Best Practices in Chemistry Education
10.1515/cti-2024-0024

Sabrina Syskowski, Sandra Wilfinger und Johannes Huwer

Impact and Classification of Augmented Reality in Science Experiments in Teaching - A Review

Education Sciences
10.3390/educsci14070760

Mathea Brückner, Anna Henne, Johannes Huwer, Barbara Pampel, Lars-Jochen Thoms, Sabrina Syskowski, Manuel Krug, Nikolai Maurer, Daniel Braun, Simon Martin, Anja Beuter und Lisa Heim

DiKoLAN als Basis im Kompetenzzentrum MINT-ProNeD (Konstanz): Eine Vorstellung des Projekts MINT-ProNeD am Standort Konstanz

Frühe naturwissenschaftliche Bildung: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in Hamburg 2023
https://gdcp-ev.de/tagungsbaende/tagungsband-2024-band-44-2/

Anna Henne, Philipp Möhrke, Johannes Huwer und Lars-Jochen Thoms

Finally Digital Natives? Changes in Media Use among Science Students during the COVID-19 Pandemic

Education Sciences
10.3390/educsci14060555

Martin Bullock, Nicole Graulich und Johannes Huwer

Using an Augmented Reality Learning Environment to Teach the Mechanism of an Electrophilic Aromatic Substitution

Journal of Chemical Education
10.1021/acs.jchemed.3c00903

Anna Henne, Sabrina Syskowski, Manuel Krug, Philipp Möhrke, Lars-Jochen Thoms und Johannes Huwer

How to Evaluate Augmented Reality Embedded in Lesson Planning in Teacher Education

Education Sciences
10.3390/educsci14030264

Charlotte Sophia Diepolder, Holger Weitzel und Johannes Huwer

Exploring the Impact of Sustainable Entrepreneurial Role Models on Students’ Opportunity Recognition for Sustainable Development in Sustainable Entrepreneurship Education

Sustainability
10.3390/su16041484

Sabrina Syskowski, Chantal Lathwesen, Canan Kanbur, Antje Siol, Ingo Eilks und Johannes Huwer

Teaching with Augmented Reality Using Tablets, Both as a Tool and an Object of Learning

Journal of Chemical Education
10.1021/acs.jchemed.3c00607

Gina Blick, Sabrina Syskowski, Philipp Möhrke, Sören Kannegieser, Johannes Huwer, Christoph Thyssen und Lars-Jochen Thoms

Project digiSTAR – digital augmented Science Teaching and Research

Journal of Physics: Conference Series
10.1088/1742-6596/2693/1/012002

Daniel Braun und Johannes Huwer

Computational Literacy as an Important Element of a Digitized Science Teacher Education: A Systematic Review of Curriculum Patterns in Physics Teacher Education Degrees in Germany

Education Sciences
10.3390/educsci13101063

Christoph Thyssen, Alexander Finger, Sebastian Becker, Johannes Huwer, Till Bruckermann, Erik Kremser, Monique Meier, Lars-Jochen Thoms und Lena von Kotzebue

Die Lehrkräftebildung im Wandel – über welche digitalen Kompetenzen sollten angehende Lehrkräfte (in den Naturwissenschaften) verfügen?

Digitalisierung in der Lehrer:innenbildung: Corona als Katalysator?!
10.57668/phtg-000477

Manuel Krug, Lars-Jochen Thoms und Johannes Huwer

Augmented Reality in the Science Classroom: Implementing Pre-Service Teacher Training in the Competency Area of Simulation and Modeling According to the DiKoLAN Framework

Education Sciences
10.3390/educsci13101016

Valerie Czok, Manuel Krug, Sascha Müller, Johannes Huwer, Stefan Kruse, Wolfgang Müller und Holger Weitzel

A Framework for Analysis and Development of Augmented Reality Applications in Science and Engineering Teaching

Education Sciences
10.3390/educsci13090926

Christoph Thyssen, Johannes Huwer, Thomas Irion und Steffen Schaal

From TPACK to DPACK: The “Digitality-Related Pedagogical and Content Knowledge”-Model in STEM-Education

Education Sciences
10.3390/educsci13080769

Anna Henne, Philipp Möhrke, Johannes Huwer und Lars-Jochen Thoms

Learning Science at University in Times of COVID-19 Crises from the Perspective of Lectures - An Interview Study

Education Sciences
10.3390/educsci13030319

Sabrina Syskowski und Johannes Huwer

A Combination of Real-World Experiments and Augmented Reality When Learning about the States of Wax: An Eye-Tracking Study

Education Sciences
10.3390/educsci13020177

Erik Kremser, Christoph Thyssen, Johannes Huwer, Sebastian Becker, Till Bruckermann, Alexander Finger, Monique Meier, Lars-Jochen Thoms und Lena von Kotzebue

Ko2-DiLAN-P1: Förderung digitaler Kompetenzen im Physiklehramtsstudium

Lernen, Lehren und Forschen in einer digital geprägten Welt: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP) - Jahrestagung in Aachen 2022
https://gdcp-ev.de/tagungsbaende/tagungsband-2023-band-43/

Sabrina Syskowski und Johannes Huwer

Blickverhalten beim Experimentieren mit Augmented Reality

Lernen, Lehren und Forschen in einer digital geprägten Welt: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP) - Jahrestagung in Aachen 2022
https://gdcp-ev.de/tagungsbaende/tagungsband-2023-band-43/

Manuel Krug und Johannes Huwer

Safety in the Laboratory - An Exit Game Lab Rally in Chemistry Education

Computers
10.3390/computers12030067

Anna Henne, Philipp Möhrke, Lars-Jochen Thoms und Johannes Huwer

Implementing Digital Competencies in University Science Education Seminars Following the DiKoLAN Framework

Education Sciences
10.3390/educsci12050356

Lars-Jochen Thoms, Christina Colberg, Peter Heiniger und Johannes Huwer

Digital Competencies for Science Teaching: Adapting the DiKoLAN Framework to Teacher Education in Switzerland

Frontiers in Education
10.3389/feduc.2022.802170

Erik Kremser, Christoph Thyssen und Johannes Huwer

Ko2-DiLAN-P1: Implementation of digital competencies in physics teacher training courses

EDULEARN22 Conference Proceedings
10.21125/edulearn.2022.1924

Daniel Braun und Johannes Huwer

Computational literacy in science education: A systematic review

Frontiers in Education
10.3389/feduc.2022.937048

Lars-Jochen Thoms, Erik Kremser, Lena von Kotzebue, Sebastian Becker, Christoph Thyssen, Johannes Huwer, Till Bruckermann, Alexander Finger und Monique Meier

A framework for the digital competencies for teaching in science education: DiKoLAN

Journal of Physics: Conference Series
10.1088/1742-6596/2297/1/012002

Manuel Krug, Valerie Czok, Sascha Müller, Holger Weitzel, Johannes Huwer, Stefan Kruse und Wolfgang Müller

Ein Bewertungsraster für Augmented-Reality-Lehr-Lernszenarien im Unterricht

Chemie konkret - CHEMKON: Forum für Unterricht und Didaktik
10.1002/ckon.202200016

Christof Probst, David Fetzer, Sarah Lukas und Johannes Huwer

Effekte von Augmented Reality (AR) zur Visualisierung eines dynamischen Teilchenmodells: virtuelle Modelle zum Anfassen

Chemie konkret - CHEMKON: Forum für Unterricht und Didaktik
10.1002/ckon.202000046

Ceren Ester Karayel, Manuel Krug, Catherine Barth, Luisa Hoffmann und Johannes Huwer

ZuKon 2030: ein modularer Workshop zu den 17 globalen Nachhaltigkeitszielen

Chemie konkret - CHEMKON: Forum für Unterricht und Didaktik
10.1002/ckon.202100087

Lukas Müller, Lars-Jochen Thoms, Philipp Möhrke, Anna Henne und Johannes Huwer

Erprobung neuer Konzepte in der universitären Lehrerbildung für den Erwerb digitaler Kompetenzen nach DiKoLAN: Entwicklung und Untersuchung der Wirksamkeit eines Lehr-Lernmoduls im Bereich Simulation und Modellierung

Chemie konkret - CHEMKON: Forum für Unterricht und Didaktik
10.1002/ckon.202200022

Lars-Jochen Thoms, Sebastian Becker, Till Bruckermann, Alexander Finger, Johannes Huwer, Erik Kremser, Monique Meier, Christoph Thyssen und Lena von Kotzebue

Digitale Bildung: Kein Zusatz, sondern Basis

Nachrichten aus der Chemie: Zeitschrift der Gesellschaft Deutscher Chemiker
10.1002/nadc.20224124093

Ceren Ester Karayel, Manuel Krug, Luisa Hoffmann, Canan Kanbur, Catherine Barth und Johannes Huwer

ZuKon 2030: An Innovative Learning Environment Focused on Sustainable Development Goals

Journal of Chemical Education
10.1021/acs.jchemed.2c00324

Johannes Huwer

Schule in den Zeiten der Augmented Reality: Johannes Huwer erforscht, wie digitale Lernhilfen - insbesondere Augmented Reality - Lerneffekte verstärken können

uni`kon - das Magazin der Universität Konstanz
https://kops.uni-konstanz.de/handle/123456789/58990


Lena von Kotzebue, Monique Meier, Alexander Finger, Erik Kremser, Johannes Huwer, Lars-Jochen Thoms, Sebastian Becker, Till Bruckermann und Christoph Thyssen

The Framework DiKoLAN (Digital Competencies for Teaching in Science Education) as Basis for the Self-Assessment Tool DiKoLAN-Grid

Education Sciences
10.3390/ educsci11120775


Lars-Jochen Thoms, Monique Meier, Johannes Huwer, Christoph Thyssen, Lena von Kotzebue, Sebastian Becker, Erik Kremser, Alexander Finger und Till Bruckermann

DiKoLAN: A Framework to Identify and Classify Digital Competencies for Teaching in Science Education and to Restructure Pre-Service Teacher

SITE 2021: Society for Information Technology & Teacher Education Online Conference
https://www.learntechlib.org/p/219329/

Monique Meier, Christoph Thyssen, Sebastian Becker, Till Bruckermann, Alexander Finger, Erik Kremser, Lars-Jochen Thoms, Lena von Kotzebue und Johannes Huwer

Digitale Kompetenzen für das Lehramt in den Naturwissenschaften: Beschreibung und Messung von Kompetenzzielen der Studienphase im Bereich Präsentation

Bildung in der digitalen Transformation
10.31244/9783830994565

Christof Probst, Sarah Lukas und Johannes Huwer

Using Augmented Reality to introduce the Bohr atomic model in 3D in the classroom: a study about learning effects and perception of students

INTED 2021 Conference Proceedings
10.21125/inted.2021.0378

Monique Meier, Lars-Jochen Thoms, Sebastian Becker, Alexander Finger, Erik Kremser, Johannes Huwer, Lena von Kotzebue, Till Bruckermann und Christoph Thyssen

Digitale Transformation von Unterrichtseinheiten: DiKoLAN als Orientierungs- und Strukturierungshilfe am Beispiel Low-Cost-Photometrie mit dem Smartphone

Digitalisation in Chemistry Education: Digitales Lehren und Lernen an Hochschule und Schule im Fach Chemie
10.31244/9783830994183

Christof Probst, Dennis Wendt, Sarah Lukas und Johannes Huwer

Mit Hilfe von Augmented Reality das Schalenmodell einführen und erarbeiten

Digitalisation in Chemistry Education: Digitales Lehren und Lernen an Hochschule und Schule im Fach Chemie
10.31244/9783830994183

Manuel Krug, Valerie Czok, Holger Weitzel, Wolfgang Müller und Johannes Huwer

Gestaltungsparameter für Lehr-Lernszenarien mit Augmented-Reality-Anwendungen im naturwissenschaftlichen Unterricht - ein Review

Digitalisation in Chemistry Education: Digitales Lehren und Lernen an Hochschule und Schule im Fach Chemie
10.31244/9783830994183

Manuel Krug, Valerie Czok, Johannes Huwer, Holger Weitzel und Wolfgang Müller

Challenges for the Design of Augmented Reality Applications for Science Teacher Education

INTED 2021 Conference Proceedings
10.21125/inted.2021.0532

Charlotte S. Diepolder, Holger Weitzel und Johannes Huwer

Competence Frameworks of Sustainable Entrepreneurship: A Systematic Review

Sustainability
10.3390/su132413734

Johannes Huwer, Catherine Barth, Antje Siol und Ingo Eilks

Nachhaltigkeitsbildung und Digitalisierung gemeinsam denken: Lernen mit und über den nachhaltigen Einsatz von Tablets am Beispiel einer Augmented-Reality-Lernumgebung

Chemie konkret - CHEMKON: Forum für Unterricht und Didaktik
10.1002/ckon.202100004

Anja Tschiersch, Manuel Krug, Johannes Huwer und Amitabh Banerji

ARbeiten mit erweiterter Realität im Chemieunterricht: ein Überblick über Augmented Reality in naturwissenschaftlichen Lehr-Lernszenarien

Chemie konkret - CHEMKON: Forum für Unterricht und Didaktik
10.1002/ckon.202100009

Amitabh Banerji, Christoph Thyssen, Barbara Pampel und Johannes Huwer

Naturwissenschaftsunterricht und Informatik: bringt zusammen, was zusammen gehört?!

Chemie konkret - CHEMKON: Forum für Unterricht und Didaktik
10.1002/ckon.202100008

Nicole Graulich, Johannes Huwer und Amitabh Banerji

DiCE 20: Eine digitale Tagung zum Lehren und Lernen von Chemie an Schule und Hochschule

Chemie konkret - CHEMKON: Forum für Unterricht und Didaktik
10.1002/ckon.202180172

Franziska Zimmermann, Insa Melle und Johannes Huwer

Developing Prospective Chemistry Teachers’ TPACK: A Comparison between Students of Two Different Universities and Expertise Levels Regarding Their TPACK Self-Efficacy, Attitude, and Lesson Planning Competence

Journal of Chemical Education
10.1021/acs.jchemed.0c01296

Johann Seibert, Katrin Heuser, Vanessa Lang, Franziska Perels, Johannes Huwer und Christopher W. M. Kay

Multitouch Experiment Instructions to Promote Self-Regulation in Inquiry-Based Learning in School Laboratories

Journal of Chemical Education
10.1021/acs.jchemed.0c01177

Charlotte S. Diepolder, Holger Weitzel, Johannes Huwer und Sarah Lukas

Verfügbarkeit und Zielsetzungen digitalisierungsbezogener Lehrkräftefortbildungen für naturwissenschaftliche Lehrkräfte in Deutschland

Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften
10.1007/s40573-021-00134-1

Nicole Graulich, Johannes Huwer und Amitabh Banerji

Digitalisation in Chemistry Education: Digitales Lehren und Lernen an Hochschule und Schule im Fach Chemie

10.31244/9783830994183

Vanessa Lang, Johann Seibert, Matthias Marquardt, Luisa Lauer, Markus Peschel, Franziska Perels, Christopher W. M. Kay und Johannes Huwer

Augmented Reality Lab License 2.0

Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Wien 2019
10.57668/phtg-000317

Johann Seibert, Matthias Marquardt, Vanessa Lang, Luisa Lauer, Markus Peschel, Franziska Perels, Johannes Huwer und Christopher W. M. Kay

AR-MEI-SE: Augmented Reality Multitouch Experiment Instruction in Science Education

Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Wien 2019
10.57668/phtg-000314

Isabel Schmoll, Christoph Thyssen, Christoph Vogelsang und Johannes Huwer

LEHRE:digital: Online-Plattform zum Erwerb digitaler Lehrkompetenz

Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Wien 2019
10.57668/phtg-000313

Anna-Lisa Max, Isabel Schmoll, Pascal Uhl, Johannes Huwer, Sarah Lukas, Wolfgang Mueller und Holger Weitzel

Integration of a Teaching-Learning Lab and a Pedagogical Makerspace into a Module for Media Education for STEAM Teacher Students

INTED 2020 Conference Proceedings
10.21125/inted.2020.0645

Mike Barkim, Nadine Bergner, Leena Bröll, Johannes Huwer, Andreas Menne und Stefan Seegerer

Informatik für alle?!: Informatische Bildung als Baustein in der Lehrkräftebildung

Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung
10.17185/duepublico/73330

Christoph Thyssen, Lars-Jochen Thoms, Erik Kremser, Alexander Finger, Johannes Huwer und Sebastian Becker

Digitale Basiskompetenzen in der Lehrerbildung unter besonderer Berücksichtigung der Naturwissenschaften

Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung
10.17185/duepublico/73330

Johannes Huwer, Christoph Thyssen und Christoph Vogelsang

Lehre:digital: Erwerb digitaler Lehrkompetenz im fächerübergreifenden Kontext Chemie, Biologie und Physik

Digitale Innovationen und Kompetenzen in der Lehramtsausbildung
10.17185/duepublico/73330

Johann Seibert, Felix Ollinger, Franziska Perels, Christopher W. M. Kay und Johannes Huwer

Promoting Self-Regulation with a Multitouch Experiment Instruction on the topic of water analysis

International Journal of Physics & Chemistry Education
10.51724/ijpce.v12i4.127

Johann Seibert, Heike Luxenburger-Becker, Matthias Marquardt, Vanessa Lang, Franziska Perels, Christopher W. M. Kay und Johannes Huwer

Multitouch Experiment Instruction for a Better Learning Outcome in Chemistry Education

World Journal of Chemical Education
10.12691/wjce-8-1-1

Christof Probst und Johannes Huwer

Self-Regulation and Training of Students with Learning Disabilities in an Inclusive Setting Using ICT

World Journal of Chemical Education
10.12691/wjce-8-1-6


Stefanie Haberzettl, Johannes Huwer, Karin Bröhl und Rolf Hempelmann

Das Schülerlabor als Ort der Sprachentwicklung: Sprachsensibler Unterricht rund um die Süßungsmittel

Chemie konkret - CHEMKON: Forum für Unterricht und Didaktik
10.1002/ckon.201800075

Johannes Huwer und Amitabh Banerji

Corona sei Dank?!: Digitalisierung im Chemieunterricht

Chemie konkret - CHEMKON: Forum für Unterricht und Didaktik
10.1002/ckon.202000037

Johannes Huwer, Amitabh Banerji und Christoph Thyssen

Digitalisierung: Perspektiven für den Chemieunterricht

Nachrichten aus der Chemie: Zeitschrift der Gesellschaft Deutscher Chemiker
10.1002/nadc.20204100187



Johann Seibert, Isabel Schmoll, Christopher W. M. Kay und Johannes Huwer

Promoting Education for Sustainable Development with an Interactive Digital Learning Companion Students Use to Perform Collaborative Phosphorus Recovery Experiments and Reporting

Journal of Chemical Education
10.1021/acs.jchemed.0c00408

Sarah Lukas, Wolfgang Müller, Johannes Huwer, Christina Drüke-Noe, Ilka Koppel, Sandra Rebholz, Jörg Stratmann, Florian Theilmann und Holger Weitzel

Improving Students' TPaCK Through Learning Labs: The Implementation of Ichemlab and Steam Makerspace

EDULEARN19 Proceedings
10.21125/edulearn.2019.1611


Johannes Huwer, Thomas Irion, Sebastian Kuntze, Steffen Schaal und Christoph Thyssen

Von TPaCK zu DPaCK: Digitalisierung im Unterricht erfordert mehr als technisches Wissen

MNU Journal: Verband zur Förderung des MINT-Unterrichts
https://www.mnu.de/publikationen#zeitschrift

Daniel Rauber, Frederik Philippi, Johann Seibert, Johannes Huwer, Harald Natter und Rolf Hempelmann

From Current Science to School: the Facets of Green Chemistry on the Example of Ionic Liquids

World Journal of Chemical Education
10.12691/wjce-7-2-15


Johann Seibert, Christopher W. M. Kay und Johannes Huwer

EXPlainistry: Creating Documentation, Explanations, and Animated Visualizations of Chemistry Experiments Supported by Information and Communication Technology To Help School Students Understand Molecular-Level Interactions

Journal of Chemical Education
10.1021/acs.jchemed.8b00819


Johannes Huwer, Luisa Lauer, Johann Seibert, Christoph Thyssen, Laura Dörrenbächer-Ulrich und Franziska Perels

Re-Experiencing Chemistry with Augmented Reality: New Possibilities for Individual Support

World Journal of Chemical Education
10.12691/wjce-6-5-2

Johannes Huwer, Annika Bock und Johann Seibert

The School Book 4.0: The Multitouch Learning Book as a Learning Companion

American Journal of Educational Research
10.12691/education-6-6-27

Johannes Huwer und Johann Seibert

A New Way to Discover the Chemistry Laboratory: The Augmented Reality Laboratory-License

World Journal of Chemical Education
10.12691/wjce-6-3-4




Daniel Rauber, Michael Conrad, Johannes Huwer, Harald Natter und Rolf Hempelmann

Demonstrating Sustainable Biomass Utilization and Processing Using Ionic Liquids: An Introduction to Undergraduate Chemistry Laboratories

World Journal of Chemical Education
10.12691/wjce-5-5-3

Matthias Seel, Johannes Huwer, Heike Luxenburger-Becker, Rolf Hempelmann, Ingo Eilks, Nicole Garner und Antje Siol

Omega-3-Fettsäuren in Schülerlabor und Unterricht

Chemie konkret - CHEMKON: Forum für Unterricht und Didaktik
10.1002/ckon.201710309


Johannes Huwer und Rolf Hempelmann

Naturwissenschaftlich-technische Umweltbildung

Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule

Nicole Garner, Antje Siol, Johannes Huwer, Rolf Hempelmann und Ingo Eilks

Implementing innovations in chemistry learning and sustainability education in a non-formal student laboratory context

LUMAT : International Journal on Math, Science and Technology Education
10.31129/lumat.v3i4.1016